§ 1 - POSTANOWIENIA WSTĘPNEadd
Sklep internetowy Be-Rising, dostępny pod adresem internetowym https://www.be-rising.pl, prowadzony jest przez Szymona Matuszewskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Houselab, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 894-271-20-41, REGON 020022658.Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.§ 2 - DEFINICJEadd
Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.Sprzedawca - Houselab Szymon Matuszewski z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Bzowej 102 lok.1, kod pocztowy 53-226, NIP 894-271-20-41, REGON 020022658.Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://www.be-rising.plUmowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.§ 3 - KONTAKT ZE SKLEPEMadd
Adres Sprzedawcy: ul. Bzowa 102 lok.1, 53-226 WrocławAdres e-mail Sprzedawcy: hello@be-rising.plNumer telefonu Sprzedawcy: 72 310 00 22Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17§ 5 - INFORMACJE OGÓLNEadd
Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt.W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.§ 6 - ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIAadd
W celu złożenia Zamówienia należy:
wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Opłać szablon” (lub równoznaczny)wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 5.§ 7 - OFEROWANE METODY PŁATNOŚCI I DOSTAWYadd
Klient może skorzystać z następujących metod dostawy zamówionego Produktu: a. Przesyłka elektroniczna na podany adres e-mail
b. Bezpośrednie pobranie Produktu za pomocą odnośnika umieszczonego na stronie z Produktem
Klient może skorzystać z następujących metod płatności:a. Płatności elektroniczne
b. Płatność kartą płatniczą
c. Płatność BLIK
3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu. § 8 - WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻYadd
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 6 Regulaminu.Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a SprzedawcąW przypadku wyboru przez Klienta:płatności elektronicznych, kartą płatniczą, lub BLIK Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane
Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę niezwłocznie po opłaceniu zamówienia, z zastrzeżeniem możliwości przedłużenia tego terminu do 24h od momentu opłacenia zamówienia.W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności elektroniczne, płatność kartą lub BLIK – od momentu zaakceptowania płatności przez operatora
W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, Klient ma możliwość odbierania Produktów częściami (stosownie do ich gotowości do odbioru) lub też odbioru wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności elektroniczne, kartą płatniczą lub BLIK – od momentu zaakceptowania płatności przez operatora.
Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie w wersji elektronicznej na podany adres e-mail, lub przez pobranie za pomocą odnośnika na stronie Produktu.Dostawa Produktu do Klienta jest bezpłatna § 9 - REKLAMACJE I RĘKOJMIA ZA WADYadd
Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.Jako wadę fizyczną rozumie się niezgodność właściwości Produktu z umową.W sytuacji wystąpienia wady Klient ma prawo złożyć reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań:a. ponownego, nieodpłatnego udostępnienia Produktu,
b. usunięcia wad,
c. obniżenia ceny,
d. odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna. Wybór żądania należy do Klienta.
W przypadku, kiedy Klient żąda ponownego nieodpłatnego udostępnienia Produktu, Sklep może odmówić spełnienia tego żądania w przypadku, kiedy opcja wybrana przez Klienta:a. byłaby niemożliwa do zrealizowania dla Sklepu
b. w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów.
W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta – Sklep, w zależności od przedstawionego żądania, umożliwi ponowne nieodpłatne udostępnienie Produktu, usunie wady lub zwróci należność za reklamowany Produkt w ciągu siedmiu dni od daty rozpatrzenia reklamacji.Reklamacji nie podlega styl graficzny, jak również forma wykonania Produktów, które są wynikiem autorskiego projektu Sprzedawcy. § 10 - POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃadd
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.phpKonsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 11 - DANE OSOBOWE W SKLEPIEadd
Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych, kartą płatniczą, lub za pomocą BLIK, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie.
Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. § 12 - POSTANOWIENIA KOŃCOWEadd
Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr